وضعیت Pending در ارسال صورتحساب الکترونیکی

تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۰۸

به گزارش رسانه مالیاتی ایران، در اطلاعیه شماره 15 سازمان امور مالیاتی کشور، اقدامات لازم در صورت مشاهده وضعیت Pending در هنگام ارسال صورتحساب به شرح زیر ارایه شده است:

نظر به سوالات و مکاتبات متعدد مودیان و ادارات کل در رابطه با ارسال صورتحساب الکترونیکی و جلوگیری از درج تکراری صورتحساب در کارپوشه مودیان، ضروری است موارد ذیل مورد توجه قرار گیرد:

1-در صورتی که پس از ارسال صورتحساب الکترونیکی ، وضعیت صورتحساب ارسالی Pending (درحال بررسی) باشد، مودی از ارسال مجدد آن صورتحساب خودداری نموده و منتظر مشخص شدن وضعیت نهایی صورتحساب در سامانه باشد.

  • چنانچه وضعیت صورتحساب به Failed (ناموفق و دارای خطا) تغییر یابد، ضمن برطرف کردن خطای موجود، می ­بایست نسبت به ارسال مجدد صورتحساب اقدام گردد.
  • در صورتی که وضعیت صورتحساب الکترونیکی Success (موفق) باشد صورتحساب در کارپوشه قابل مشاهده بوده و نیاز به ارسال مجدد نمی ‏باشد.

2- در برخی موارد وضعیت Pending صورتحساب الکترونیکی ارسالی، به دلیل عدم به روز رسانی پایانه ‏فروشگاهی مودیان (نرم افزارهای واسط و …) می ‏باشد، لذا می ‏بایست جهت برطرف شدن مشکل، نرم افزار مربوطه به روز رسانی گردد. ضمنا، ممکن است به دلیل عدم استعلام مجدد، وضعیت صورتحساب همچنان وضعیت در پایانه ‏فروشگاهی مودی به­ صورت Pending نمایش داده ‏شود در صورتیکه وضعیت آن صورتحساب در سامانه مودیان به Success یا Failed تغییر پیدا کرده باشد، لذا لازم است مجددا استعلام شود.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است